"Ten jedyny" Izabela M. Krasińska (Patronat medialny)

Po przeczytaniu powieści "Najlepsza przyjaciółka" Izabeli M. Krasińskiej bardzo chciałam, by powstała kontynuacja, ponieważ zakończenie wbiło mnie w fotel i byłam ciekawa dalszych losów Asi i Kuby. Ucieszyłam się ogromnie na wiadomość, że będzie drugi tom i miałam nadzieję, że "Ten jedyny" będzie równie dobry i właśnie taki jest. Po przeczytaniu tej książki na myśl przyszły mi słowa piosenki "Wkręceni" z repertuaru zespołu Lemon, które doskonale odzwierciedlają fabułę:
"Życie jest małą ściemniarą,
wróblicą, wygą, cwaniarą.
Plącze nam nogi i mówi idź!
Nie wierz, nie ufaj mi!
Życie jest małą ściemniarą,
francą, wróblicą, cwaniarą.
Plącze nam nogi i mówi idź!
Wkręceni w zgubną nić".
Życiowa, emocjonalna, poruszająca i zaskakująca historia, która skradła me serce.


Po traumatycznych wydarzeniach Joasia i Kuba postanawiają się rozstać. Mijają dwa lata, Asia podniosła się i zaczęła na nowo żyć, a Kuba jest w szczęśliwym związku z zupełnym przeciwieństwem swojej byłej - Julią. Razem tworzą świetną parę. Wszystko zmienia się, gdy na drodze mężczyzny pojawia się dawna miłość. Kogo wybierze Jakub: Joasię, czy Julię? Czy można zbudować szczęście na cudzym nieszczęściu?  
"Szczera miłość jest wolna od egoizmu. ​Ktoś staje się dla nas tak ważny, że potrafimy zwalczyć dla niego naszą najgorszą wadę, zmienić nawyki ​i myślenie. Nieśmiało, w głębi serca spodziewamy się ​wzajemności, choćby odrobiny tego, co sami dajemy. ​Daremnie. Ludzie jak to ludzie, tylko chętnie biorą. ​Sama miłość zawsze będzie cierpieniem dla tego, kto ​kocha bardziej".
Jestem urzeczona. Książkę czyta się płynnie i bardzo szybko, wciąga nas w swoje sidła już od pierwszych stron. Fabuła jest nieprzewidywalna i zaskakująca. Tym razem główne skrzypce gra Jakub. Mamy też nowych bohaterów takich jak Julia, Norbert i Kasia. W powieści pojawiają się fragmenty pamiętnika Joasi, które pozwalają nam lepiej zrozumieć jej postępowanie. Autorka porusza bardzo ważne i trudne tematy takie jak rak piersi, niepełnosprawność, alkoholizm, bezpłodność, bezdomność.


"Ten jedyny" to historia o miłości, prozie życia, problemach, które plączą losy, trudnych decyzjach, zagubieniu, rozczarowaniu, stracie, bólu, złości, radościach i smutkach, nowych początkach, błędach przeszłości. Powieść pokazuje, jak różne scenariusze pisze dla nas życie oraz że wybory, których dokonujemy, mają swoje konsekwencje w przyszłości. Mądra, pouczająca, poruszająca struny ludzkiej duszy, nieprzewidywalna i co najważniejsze życiowa. Izabela M. Krasińska wykonała kawał świetnej roboty.  Jest to must read każdego książkoholika! Polecam!!!

MOJA OCENA 9/10

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona 

Komentarze

  1. Nie znam jeszcze pierwszej części. Oba tomy w planach. Recenzja super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tę piosenkę LemONa. :) Co do książki - cieszę się, że drugi tom nie ustępuje jakością pierwszemu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz