"Narcyz" Izabela M. Krasińska

Twórczość Izabeli M. Krasińskiej znam doskonale, przeczytałam wszystkie jej książki i z uwagą śledzę jak doskonali swój warsztat. Śmiało mogę przyznać, że Autorka z każdą kolejną powieścią coraz wyżej podnosi poprzeczkę. "Narcyz" to powieść, która wstrząsa, otwiera oczy i daje do myślenia. Jestem zachwycona! 

Tosia nie miała kolorowego dzieciństwa, opierało się ono na braku uczuć ze strony rodziców i ciężkiej pracy na gospodarstwie. Najbardziej pragnie kochać i być kochaną. Gdy na jej drodze staje przystojny, romantyczny i szarmancki Adrian, jest szczęśliwa jak nigdy. Gotowa jest zrobić dla niego wszystko i wierzy, że to ten jedyny, z którym spędzi resztę swojego życia. 

"Wszystko, co wyszarpałem życiu dla siebie, pochodziło z mroku. To za jego sprawą otoczyłem się murem obojętności, przez który jeszcze nikomu nie udało się przebić".

Wbrew pozorom nie jest to łatwa, romantyczna i słodka historia miłosna. Mamy tu poruszony cały szereg trudnych tematów, a lektura sama w sobie nie jest prosta. Co tu się wydarzyło, to głowa mała. Doskonały portret psychologiczny bohaterów sprawia, że lepiej ich rozumiemy. Ich kreacja jest złożona, różnią się między sobą, lecz łączy jedna rzecz-rozpaczliwie pragną miłości. Izabela genialnie przedstawiła postać Adriana, który jest osobowością narcystyczną-pozbawiony hamulców, zuchwały, zapatrzony w siebie, toksyczny, egocentryczny, poniżający i wykorzystujący ludzi do własnych celów. Tacy ludzie chcą być kochani, lecz sami nie potrafią tych uczuć odwzajemnić. Narracja pierwszoosobowa czyta się bardzo szybko, choć z buzującymi emocjami. Bardzo lubię ten rodzaj narracji. Styl jasny i zrozumiały w odbiorze, akcja nie pędzi, płynie swoim torem. A zakończenie? Ja jestem mile zaskoczona, bo nie tego się spodziewałam po Izie 😊 Bardzo na plus. Autorka uświadamia nam, że obok nas jest wiele takich ludzi jak Adrian i Tosia, a odejście od toksycznej osoby, wcale nie jest łatwe. Zwraca także uwagę na to, że relacje z rodzicami, dzieciństwo, odgrywają w naszym życiu ogromną rolę i kształtują nasz charakter. Ta powieść pochłania nas i daje całą gamę najróżniejszych emocji. Izabela włożyła w napisanie tej książki mnóstwo pracy, jest ona dopracowana w każdym calu i to widać. Wielka brawa dla Ciebie, bo jest ona po prostu fantastyczna i nietuzinkowa. 

"Narcyz" to opowieść o manipulacji, toksycznych relacjach, trudnym dzieciństwie, zaburzeniach, uzależnieniu od drugiej osoby, braku moralności, osaczeniu, gnębieniu, maskach, trudnych decyzjach, przemianie i walce o samego siebie. Jestem pod wielkim wrażeniem tej lektury. Zmuszająca do refleksji, wstrząsającą, rewelacyjna historia. Koniecznie musicie ją poznać! Jestem pewna, że się nie zawiedziecie! 

MOJA OCENA 9/10

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Lucky

Komentarze

Prześlij komentarz