"Ta chwila jest nasza" Agata Przybyłek

Planujemy przyszłość i marzymy, jak to będzie kiedyś, lecz życie ma na nas swoje plany i nie zawsze jest tak, jak chcemy. Agata Przybyłek w swej powieści "Ta chwila jest nasza" w doskonały sposób pokazuje, że życie weryfikuje wszystko i co ma się stać, to i tak się stanie, czy tego chcemy, czy nie.


Julia nie dostała upragnionej pracy. Dla niej to oznacza jedno - zmiany, których nie chce, lecz muszą nadejść. Dziewczynę przepełnia żal, musi opuścić ukochane miasto i wrócić na wieś, do domu rodzinnego. Na jej drodze staje Paweł, który ociera łzy goryczy. Niespodziewanie ta dwójka spędza ze sobą weekend pełen rozmów i miłosnych uniesień. Powrót do rzeczywistości nie jest łatwy... 
"Wiem, że to w gruncie rzeczy nieistotne, ale w miejscowości, w której mieszkają moi rodzice, nie ma nawet sklepu spożywczego. Tam poza kilkoma domami i polami dookoła nic nie ma. Ja się tam będę dusić..."
I tom nowej serii – „Seria Nadmorska” ma nam rekompensować "Serię z Domkami", którą bardzo lubiłam. Uwielbiam lekki, płynny i subtelny styl Autorki. Czytając jej książki, dryfujemy po oceanie liter i nawet nie wiemy, kiedy przypływamy do brzegu. Historia Julii jest niezobowiązująca i romantyczna. Odpoczywamy przy niej i dobrze się bawimy. Fabuła urzeka od pierwszych stron, akcja nieśpiesznie gna do przodu. Długie opisy i przemyślenia troszkę mnie nużyły, dialogi dobrze zbudowane, ciekawe. Bohaterowie na plus, bardzo ich polubiłam, są pełni wad i zalet, tacy jak my. Wydarzenia rozgrywają się wśród szumu fal w Gdańsku i na klimatycznych Kaszubach. Autorka porusza temat życia pod dyktando rodziców. Wśród nas są osoby, których wybory są ukierunkowane przez rodzicieli, ludzie, którzy żyją nie tak, jak by chcieli, lecz przez presję boją się to zmienić.

"Ta chwila jest nasza" to historia o miłości, przyjaźni, trudnych rozmowach, decyzjach, rozterkach, przeciwnościach losu i przeznaczeniu. Opowieść pokazuje, że pewne rzeczy, zdarzenia przychodzą do nas nie wtedy kiedy chcemy, lecz wtedy kiedy jesteśmy na nie gotowi. Nic nie dzieje się bez przyczyny. Pełna namiętności, zmuszająca do refleksji, idealna nie tylko dla rozważnych, ale i romantycznych powieść, która daje nadzieję. 

MOJA OCENA 7/10

Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona 


Komentarze

  1. Myślę, że mogłaby mi się ta książka spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że ta książka mogłaby mi się podobać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po takie książki. A klimat nadmorski będzie kojarzył mi się z wakacjami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz