"Ułamek sekundy" Douglas E. Richards (recenzja premierowa)


Wydawnictwo NieZwykłe to wydawnictwo, które raczkuje na polskim rynku wydawniczym.  W swym dotychczasowym dorobku ma same rewelacyjne książki. Kolejną z nich jest "Ułamek sekundy" Douglas'a E. Richards'a, która właśnie dziś ma swoją premierę. Głównym motywem książki są podróże w czasie. Ileż to razy wyobrażałam sobie, że cofam się do przeszłości, zmieniam coś w swym życiu....  Myślę, że nie ja jedyna mam takie marzenia. Każdy z nas rozmyśla co by było gdyby...
 „Czas, tak jak grawitacja, był barierą ustanowiona przez sam Wszechświat. Ludzkość buntowała się przeciw ograniczeniom, dążąc do ich pokonania."
Bohaterowie powieści są nietuzinkowi. Na początku powieści poznajemy Jenne Morrison oraz jej ukochanego Nathana Wexlera geniusza, fizyka i matematyka, który znalazł sposób na wysłanie materii na ułamek sekundy w przeszłość. Odkryciem tym dzieli się poprzez mail'a ze swym przyjacielem. To nieprawdopodobne, że jedna decyzja, jeden mail zmienia cały bieg ich życia. Okazuje się, że para była podsłuchiwana. Zostają uprowadzeni i rozpoczyna się walka o życie. Nie zdają sobie sprawy z tego, że to niezwykłe odkrycie jest bardzo ważne dla ludzkości, ważniejsze od wszystkich innych, dotychczasowych odkryć. Niby nic. Zwykły, maleńki, niepozorny ułamek sekundy, odgrywa olbrzymią rolę w naszym świecie. Genialny fizyk ginie z rąk oprawców na oczach ukochanej, a Jenna pozostawiona sama sobie musi zmierzyć się ze służbami, które ją ścigają. Pomaga jej w tym prywatny detektyw Aaron Blake. Zaczyna się gra o najwyższą stawkę,  jej konsekwencje mogą być olbrzymie. Życie ludzkości jest zagrożone.

.
Niesamowita fabuła, akcja powieści, która dzieje się tak szybko niczym torpeda. Czytając, miałam wrażenie, że nic w tej książce nie jest przypadkowe. Każda z postaci, wydarzenie, szczegół jest dogłębnie przemyślany co powoduje, że wszystko jest spójne. Wielokrotnie chciałam spojrzeć na końcowe strony,  ciekawość jaki będzie finał  była ogromna i dosłownie zżerała mnie. "Ułamek sekundy" to jedna z tych książek, które sprawiają, że po przeczytaniu jej nagle zwalniasz tempa. Zatrzymujesz się z głową pełną wrażeń i refleksji.


Reasumując "Ułamek sekundy" Douglas'a E. Richards'a to bardzo dobry thriller z mocnym i szokującym zakończeniem. Książka, która wbija w fotel każdego co po nią sięgnie! Z nią nikt nie będzie się nudził!
  "Technika... to dziwna rzecz. Jedną ręką cię obdarowuje, a drugą wbija ci nóż w plecy"


                Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu NieZwykłe











Komentarze

  1. Akapit podsumowujący Twojej recenzji, przekonał mnie do tej książki.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie chcę przeczytać! Mój klimat :) Czuję się zachęcona!

    OdpowiedzUsuń
  3. To mój klimat więc będę polować na tą książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby wydawnictwo zaczyna dopiero podbijać nasz rynek, a jednak wydaje takie pozycje, o których jest głośno!

    OdpowiedzUsuń
  5. Te cytaty oraz recenzja .
    Zachęcają,więc muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  6. Z zainteresowaniem sięgnę po książkę, moje ulubione klimaty, tytuł już wciągam na czytelniczą listę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię thrillery, zatem zapiszę sobie tytuł.
    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznać, że czuję się zachęcona! :D Idealna dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę przyznać, że książka mnie intryguje. Zazwyczaj unikam wątków fantastycznych, ale tutaj jestem bardzo ciekawa jak zostanie poprowadzona akcja.
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz