"Srebrna zatoka" Jojo Moyes (Przedpremierowo)

Już 16 stycznia wznowienie powieści Jojo Moyes "Srebrna zatoka".  Morska bryza, wieloryby, delfiny, piaszczysta plaża, piękne widoki... Takim miejscem jest małe miasteczko w Australii, z malowniczą zatoką. Czytając tą książkę chciałam się przenieść do tego miasteczka i pobyć w nim choć kilka dni, wypocząć z dala od zgiełku i pędzącego czasu. Trzy pokolenia. Trzy kobiety z silnym charakterem. Trzy historie. Rodzina, która skrywa sekret.


 Co znajdziemy na kartach tej powieści? Miłość, cierpienie, tajemnice, stratę, walkę, błędy życiowe, relacje rodzinne, problemy, wspomnienia. Książka jest bardzo ciekawie napisana. Poznajemy historię z perspektywy kilku bohaterów, co powoduje, że możemy lepiej zrozumieć postacie. Narracja wieloosobowa. Mnóstwo opisów, za którymi nie przepadam, zdarzało się, że je omijałam. Z początku ciężko było mi się przebić, czytało mi się bardzo powoli,  jednak koniec końców wczułam się w fabułę. Chciałam dowiedzieć się jakie zagadki się w niej kryją. Z każdym kolejnym rozdziałem robi się ciekawiej. Styl Autorki jest lekki i płynny. Co prawda powieść jest przewidywalna, jednak bardzo przyjemna.
".... czy można pokochać kogoś, kto wydaje się naszym największym wrogiem ?"
O kim możemy przeczytać? Mamy Kathleen, która w młodości złowiła rekina. Aktualnie prowadzi rodzinny interes - pensjonat w Srebrnej zatoce. Liza - siostrzenica Kathleen. Skryta i wycofana. Pełna tajemnic i sekretów kobieta. Hannah - córka Lizy. Wesoła dziewczynka, która uwielbia pływać na łodziach mimo zakazu matki. Mike - deweloper, który planuje w Srebrnej Zatoce ogromną inwestycję, która zagrozi mieszkańcom zatoki oraz wielorybom.
Czy Mike postawi kompleks wypoczynkowy obok pensjonatu Kathleen? Czy miłość zwycięży nad pieniędzmi? Jaki sekret skrywa rodzina Lizy? Tego dowiecie się sięgając po powieść Jojo Moyes.


 "Srebrna Zatoka" to książka przede wszystkim o zwykłych ludziach i ich życiu w nadmorskim miasteczku. Emanuje w niej miłość do zwierząt. Nie jest to najlepsza książka Moyes, ale nie jest też najgorsza. Piękna, czarująca i wzruszająca opowieść, która mówi, że pieniądze to nie wszystko. Fani gatunku na pewno będą zachwyceni tą książką.

                                             Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Między Słowami

 

Komentarze

  1. Posiadam tę książkę w pierwszym wydaniu i na pewno ją przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedys ogladalam film w takich klimatach i bardzo mi się podobał. Ciekawe czy z ksiazka mialabym tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie miałam ochoty zapoznać się z książkami Jojo Moyes, choć wiem, że ma sporo fanów :) Ale to jednak nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki Jojo Moyes ciekawi mnie jaka ta będzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałam i stwierdziłam, że książki Jojo Moyes nie są dla mnie. Ile osób tyle gustów literackich :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz