"Projekt prawda" Dante Medema (Rekomendacja)

Sięgając po książkę "Projekt prawda" Dante Medema miałam obawy, ponieważ z poezją mi nie po drodze, jednak postanowiłam dać jej szansę i był to strzał w dziesiątkę. Naprawdę nie sądziłam, że ta historia aż tak mnie wciągnie i wywołała tyle emocji. Powieść skradła moje serce i sprawiła, że jestem nią oczarowana. Na pewno na długo pozostanie w mojej pamięci. 


Siedemnastoletnia Cordelia Koening nie czuje się dobrze w swojej rodzinie. Od zawsze uważała, że jest inna, adoptowana. Swoje emocje przelewa na papier, pisząc poezję. Na zakończenie szkoły ma zrobić projekt, dlatego też bierze przykład z siostry i bada swoje pochodzenie etniczne, by na koniec napisać wiersz. Wysyła próbkę DNA do laboratorium, jaki będzie wynik? 
"Będzie dobrze.
Teraz nie jest dobrze,
ale jeszcze będzie".
Książka została napisana w formie wiadomości tekstowych, e-maili i co najważniejsze wierszy i to ją wyróżnia spośród wielu innych powieści. Cała zawartość jest niespodziewana i zaskakująca. Ciężko się od niej oderwać, bo ciągle jest się ciekawym, co będzie dalej. Same wiersze są piękne, dosadne i mają ogromny przekaz. Emocjonalna uczta, która zachwyca, sprawia, że jesteśmy częścią tej historii. Bohaterowie są świetnie wykreowani, naturalni, bardzo ich polubiłam. Przez tę książkę dosłownie  popłyniecie i będziecie pod jej wielkim wrażeniem. Jej nie da się łatwo zapomnieć.


"Projekt prawda" to opowieść o rodzinie, która nas definiuje, poszukiwaniu i odkrywaniu swojej tożsamości, miłości i jej odcieniach, przyjaźni, tolerancji, kłamstwach, tajemnicach, wsparciu najbliższych, umiejętności wybaczania, prawdzie. Pokazuje, jak ogromny wpływ na to, kim jesteśmy mają rodzice. W ogromnej mierze to oni nas kształtują Naprawdę nie chce się wierzyć, że to debiut, Autorka ma potencjał i to widać. Strasznie jestem ciekawa kolejnych jej powieści, po które na pewno sięgnę. Niesamowita, mądra, autentyczna historia, która zaskakuje ładunkiem emocjonalnym. Prawdziwa perełka wśród książek! Polecam.

MOJA OCENA 9/10

Za egzemplarz do recenzji i możliwość rekomendacji dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina 

Komentarze

Prześlij komentarz