"Zanim zobaczymy Neapol" Magdalena Kołosowska (Patronat medialny)

Wracamy pod wspólne niebo, do trójki przyjaciółek Danuty, Zosi i Irminy. "Zanim zobaczymy Neapol" Magdaleny Kołosowskiej to czarująca, słodko- gorzka, poruszająca niełatwe tematy powieść. Przygotujcie się na ocean emocji.

Danuta próbuje żyć dalej po chorobie nowotworowej, która odebrała jej urodę, pewność siebie i zdrowie. Jest przekonana, że wszystko, co dobre w jej życiu minęło bezpowrotnie. Na dodatek problemy małżeńskie spędzają jej sen z powiek. Gdy problemy zaczynają piętrzyć się, Danuta postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. 

"Poczułam się wolna. Po raz pierwszy, odkąd odszedł, pomyślałam o swojej przyszłości bez niego. Nie zastanawiałam się, dlaczego zniknął z mojego życia, jak sobie dam radę. Coś, co kiedyś nie dawało mi spokoju, teraz w ogóle nie miało znaczenia. Jakbym zobaczyła nagle czystą kartkę i miała ją zapisać. I nawet wiedziałam, jakie będzie pierwsze słowo".

To książka o prozie życia, codzienności, zachwyca i oczarowuje. Tym razem pierwsze skrzypce gra Danuta. Wkraczamy w jej świat, poznajemy obawy, rozterki, zmartwienia, a także towarzyszymy w chwilach szczęścia i smutku. Fabuła interesująca. Bohaterowie ludzcy, pełni wad i zalet. Bardzo chciałabym dołączyć do tych trzech przyjaciółek, być jedną z nich, są cudowne. Autorka pokazuje, że internetowe znajomości wcale nie muszą być błahe. Mogą przerodzić się w prawdziwą, silną przyjaźń i trwać. Drugi tom serii "Pod wspólnym niebem" wciąga od razu, książka czyta się praktycznie sama. Mamy również wpleciony wątek kryminalny, który nadaje powieści tajemniczości. Wszystko jest spójne i łączy się w całość. Nie obędzie się bez łez, jeden z wątków stopił moje serce, sprawił, że w ruch poszły chusteczki. Nie chcę zdradzać zbyt wiele z fabuły, by nie spoilerować. A zakończenie? Wbiło mnie w fotel. Mam nadzieję, że trzeci tom będzie jak najszybciej! 

"Zanim zobaczymy Neapol" to historia o miłości, przyjaźni, lojalności, kłamstwach, poszukiwaniu swojego miejsca, problemach, trudnych decyzjach, dojrzewaniu, zmianach. Losy Danki pokazują, jak silne są kobiety w sytuacjach, gdy nie ma wyjścia i ile muszą znieść. Nieoczekiwane zwroty akcji, mnóstwo emocji i szybsze bicie serca. To właśnie znajdziecie w tej książce. Polecam serdecznie!

MOJA OCENA 9/10

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Replika

Komentarze

  1. Śliczna recenzja. Bardzo lubię takie książki. Mam tylko pierwszy tom. Drugi w planach. Okładki tej serii cudne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam jeszcze tego cyklu, ale muszę nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz