Mini wywiad z Ewą Maciejczuk

 


Zapraszam na mini wywiad z Ewą Maciejczuk, Autorką powieści "Highway of dreams", którą mój blog Życie książkami pisane objął patronatem medialnym. Premiera 12.07.2023

1) Już wkrótce premiera powieści "Highway of dreams". Jakie emocje towarzyszą Pani w związku z wydaniem nowej książki?

Emocje są zawsze ogromne, ale w moim przypadku też bardzo skrajne. Podpisując umowę wydawniczą, jest ogromna radość, później nie mogę się doczekać, jak zareagują czytelnicy na okładkę. Ostatnim bardzo emocjonującym uczuciem jest, gdy pojawiają się pierwsze opinie i recenzje. Nie da się do tego przyzwyczaić, przy każdej premierze odczuwam radość, strach czy książka się spodoba, a także wdzięczność, że mam przy sobie osoby, które mnie wspierają w przeróżny sposób.

2) O czym jest powieść „Highway of dreams”?

"Highway of dreams" to powieść o motocyklistach, ale takich, których możemy spotkać na drodze na ścigaczach. Bohaterowie, są tak naprawdę zwykłymi ludźmi. Gabriel ma własną firmę, a Amelia ma zwykłą pracę. Przypadkiem się poznali, a pretekstem do bliższego poznania okazały się motocykle.

3) Co było główną inspiracją do napisania tego tytułu?

Inspiracją były moje własne przygody z tymi maszynami, a także pokazanie, że nie każdy motocyklista to wariat na jednośladzie. W książce chciałam także pokazać, że motocykliści na ścigaczach, to też zwykli ludzie z pasją, którzy często są klasyfikowani mylnie przez pryzmat pojazdu, na którym się poruszają.

4) Czy wzorowała się Pani na kimś podczas tworzenia postaci?

Gabriel i Amelia to postacie całkowicie fikcyjne. Jednak niektóre sytuacje, czy dialogi są inspirowane prawdziwymi wydarzeniami.

5) Którą z postaci najbardziej darzy Pani sympatią, a którą najmniej?

Głównych bohaterów kocham, choć sama chciałam ich nie raz udusić. Bardzo lubię pobocznych bohaterów Irka i Arka. Z postaci, które nienawidzę, to zdecydowanie Klaudia. Myślę, że wielu czytelników, będzie chciało ją spalić na stosie.

6) Czy wiedziała Pani od początku, jaki będzie finał?

"Highway of dreams" miało wiele zmian. Zakończeń też było kilka, bo nie do końca mogłam się zdecydować, jak powinny potoczyć się losy tej dwójki. Myślę, że zakończenie teraz jest idealne.

7) Motywem przewodnim "Highway of dreams" są motory. Dlaczego właśnie one? Czy jeździła Pani kiedyś na motorze? 😊

Wiele z odczuć Amelii na początku co do motocykli, tak naprawdę są inspirowane moimi odczuciami i przeżyciami. Jeździłam jako współpasażer, ale także raz miałam okazję spróbować poprowadzić. Pokochałam motocykle i wszystko, co z nimi związane, stąd pomysł na książkę. Moim marzeniem jest zrobić prawo jazdy kat. A i kiedyś mieć zielono czarne Kawasaki.

8) Kiedy możemy spodziewać się kolejnych Pani powieści?

Cały czas pisze, ale także mam zaplanowanych kilka książek, które są w toku wydawniczym. Niestety nic więcej obecnie nie mogę zdradzić.

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas :-) 

Komentarze

Prześlij komentarz