"Najlepsza przyjaciółka" Izabela M.Krasińska (Przedpremierowo)

"Najlepsza przyjaciółka" pióra Izabeli M. Krasińskiej to książka, która wywołała we mnie szok. Szok, bo spodziewałam się czegoś zupełnie innego, lekkiego i słodkiego. Jestem ogromnie zaskoczona tym, co otrzymałam. Wbrew pozorom nie jest to lekka obyczajówka, wręcz przeciwnie. Nie dajcie się zwieść okładce. Jest to opowieść o miłości i toksycznej przyjaźni.


 Asia wiedzie spokojne życie u boku ukochanego. Na lekcji francuskiego poznaje Elwirę. Dziewczyny zaprzyjaźniają się, spędzają ze sobą coraz więcej czasu. Początkowo Jakub cieszy się, że ukochana znalazła bratnią duszę. Joasia nie jest duszą towarzystwa, tak jak Kuba. Jest cicha, skromna, wrażliwa. Ciężkie przeżycia z przeszłości sprawiły, że ciężko jej nawiązać jakiekolwiek przyjaźnie i zaufać komuś. Jednak gdy znajomość wymyka się spod kontroli mężczyźnie nie jest do śmiechu. Co wyniknie z tej przyjaźni? Czy Jakub słusznie martwi się o Asię? Czy jego przypuszczenia co do Elwiry okażą się prawdą? Kim jest tajemnicza Elwira?
"Przyjaźń wiązała się z bezgranicznym zaufaniem, a ona kiedyś zawiodła się już na takiej relacji. Nie chciała ponownie ryzykować."
Główna bohaterka oraz jej przyjaciółka strasznie mnie irytowały, ale myślę, że jest to celowy zabieg. Książka pokazuje, jak ogromny wpływ ma na nas otoczenie i ludzie z którymi się spotykamy. Bardzo życiowa książka, która porusza trudny temat manipulacji i toksycznej przyjaźni. Początek jest bardzo spokojny, jednak z każdą kolejną kartką byłam coraz bardziej zaintrygowana. Książka nabierała rozpędu. Czytałam jak na igłach, chciałam jak najszybciej skończyć by dowiedzieć się jakie będzie zakończenie. Niedowierzanie, szok, napięcie, strach, zaciekawienie, irytacja, a nawet wściekłość. Takie emocje towarzyszyły mi podczas lektury. Mnóstwo zwrotów akcji, dreszczyku, interesująca fabuła. Styl Autorki bardzo wyrazisty. Bohaterowie genialnie wykreowani, a zwłaszcza Elwira.  Bardzo ciekawa postać. Zakończenie tak zaskakujące jak cała książka. Wielki plus za pomysł na dodanie kartek z pamiętnika Elwiry, dzięki czemu możemy ją bliżej poznać.


Myślę, że można śmiało powiedzieć, iż "Najlepsza przyjaciółka" to powieść obyczajowa z wątkami psychologicznymi. Robi na czytelniku naprawdę olbrzymie wrażenie. Jest nasiąknięta emocjami. Przeczytałam ją w jedną noc. Po prostu musiałam. Naprawdę szczerze polecam bo jest to książka godna uwagi. Dodaję ją do moich ulubionych  powieści i na pewno o niej tak szybko nie zapomnę.

                                            Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona

Komentarze

  1. Nie słyszałam o tej książce wcześniej ;) Jednak twoja recenzja bardzo mnie zaciekawiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę polecam. Świetna książka. Cieszę się, że recenzja Cię skusiła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrzac na okladke myślałam właśnie, że to lekka i taka odprężająca książka. Chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz