"Pełnia szczęścia" Edyta Świętek

"Pełnia szczęścia" Edyty Świętek to wznowienie powieści "Zakręcone życie Madzi Kociołek". Bardzo się cieszę, że objęłam patronatem medialnym tę pozytywną i wesołą powieść, a z tyłu okładki znajdziecie moją rekomendację:

"Edyta Świętek stworzyła nieoczywistą, zakręconą i pełną humoru opowieść z przesłaniem. Zabawna historia zakompleksionej Madzi Kociołek to rewelacyjna odskocznia od rzeczywistości. Książka idealna dla kobiet w każdym wieku. Polecam! " 

Madzia Kociołek to bezbarwna dziewczyna, która ma bardzo barwne życie. Bez przerwy na swej drodze napotyka problemy. Pewnego dnia postanawia odmienić swe życie, a pechowi mówi stop. Czy uda jej się uniknąć kolejnych wpadek?

„- Cholerny Głos Sumienia – mamrocze panna Kociołek. – Ta upiorna istota, która mieszka w mojej głowie, wiedziała, że coś tu nie gra. No i gdzie teraz jesteś, cwana bestio? Dlaczego się nie wymądrzasz? Dlaczego nie powstrzymałaś mnie, gdy robiłam te wszystkie głupstwa?”

Jest to zupełnie inna odsłona Edyty Świętek. Takiej jej nie znałam. Prosta i humorystyczna fabuła, przyjemny w odbiorze styl sprawiają, że nie można się oderwać od lektury. Przekleństwa to taka wisienka na torcie. Narracją jest... Głos sumienia! Autorka miała fantastyczny pomysł prawda? Sama postać Madzi nie jest idealna, to postać pełna wad, taka jak my. Możemy śmiało się z nią utożsamiać i myślę, że jej postać będzie bliska sercu, każdej z nas. Zakończenie nie jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać, zaskakuje i sprawia wrażenie, że nie tego się spodziewaliśmy. 


"Pełnia szczęścia" to opowieść o popełnianych błędach, zmianach życiowych, dręczących wyrzutach sumienia, realizacji marzeń, zgubnej drodze na skróty, słuchaniu innych, pozorach. Ta powieść niesie ze sobą przesłanie, że zawsze warto być sobą i nie należy udawać kogoś, kim nie jesteśmy. Tak naprawdę liczy się wnętrze, a nie oprawa. Podejdźcie do tej satyrycznej powieści z przymrużeniem oka, a na pewno nie będziecie się nie zawiedziecie. Wartościowa, zabawna i pouczająca!    

MOJA OCENA: 9/10       

                                   Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Replika 



Komentarze

Prześlij komentarz