"Cała ja" Augusta Docher (Ambasadorstwo)



"Cała ja" Augusty Docher to powieść z gatunku New Adult, tak więc można się domyślić, że jest to powieść o młodych ludziach. Dwie historie. Dwie dziewczyny. Dwa dramaty. Co łączy ze sobą Milenę i Paule? Jakie tragedie wydarzyły się w ich życiu? Czy dziewczyny się znają? 
Twórczość Augusty Docher vel Beaty Majewskiej uwielbiam. Czytałam wszystkie powieści pod jej prawdziwym nazwiskiem, a z książką wydaną pod pseudonimem spotykam się pierwszy raz. Jak odebrałam tę książkę? Czy również mnie oczarowała? Styl autorki jest prosty, lekki i przyjemny w czytaniu. Książkę pochłania się jednym tchem. Nawet nie zauważyłam gdy ją skończyłam, tak strasznie mnie zaciekawiła.
"(...) witaj w świecie dorosłych, w którym konsekwencje idą za każdym twoim ruchem i decyzją. Tak właśnie jest."
Na początku powieści poznajemy Milenę, która pochodzi z bogatej rodziny. Bardzo mocno przeżywa śmierć ojca, który zginął w wypadku. Dziewczyna jest rozkapryszona, infantylna, dziecinna, zakompleksiona. Nauczona tego, że dostaje wszystko czego chce. Jednak do pełni szczęścia brakuje jej poczucia adoracji, namiętności, bycia pożądaną i kochaną. Gdy związek z chłopakiem w jej wieku okazuje się być klapą, Milena rzuca się w ramiona sporo starszego Jacka, przyjaciela rodziny. Jeden pocałunek sprawia, że kompletnie traci dla niego głowę. Los niestety bywa przewrotny i szykuje dla Mileny ogromną niespodziankę, która przewraca do góry nogami jej życie. Jakie będą konsekwencje szczenięcej miłości? Jaką tajemnice skrywa rodzina Mileny? Czy związek z dojrzałym mężczyzną przetrwa?


 Paula jest tajemnicza, zamknięta w sobie, wredna i dzika. Nie wiemy o niej praktycznie nic. Dramatyczne wydarzenia spowodowały, że zaszywa się w domu we wsi Grabówko w którym chce naładować akumulatory, stanąć na nogi. Pogubiła się w życiu i pragnie odnaleźć siebie. Pracą zagłusza myśli o tym co się wydarzyło w przeszłości. W jej sercu gości smutek i cierpienie. Na jej drodze pojawia się Paul. To spotkanie sprawia, że pojawia się iskierka nadziei na lepsze jutro. Czy Paula zdoła zapomnieć o przeszłości? Czy potrafi ponownie zaufać i pokochać? Czy pozbędzie się ciężaru ze swego serca? Czy Paul będzie w stanie zapełnić pustkę w jej życiu? Czy jeszcze kiedyś zaświeci dla niej słońce?
"Można kochać bez wzajemności, ale jednostronna przyjaźń raczej się nie zdarza."
Paulina i Milena są zupełnie inne. Mają różne podejście do świata. Los ich nie oszczędził. Są to dwie historie, które przeplatają się ze sobą, ale czy mają ze sobą coś wspólnego? Akcja jest dwutorowa, postacie genialnie wykreowani. "Cała ja" oczarowała mnie zupełnie. Opowiada o błędach popełnionych w młodości, kłamstwach, które niszczą i które prędzej czy później i tak ujrzą światło dzienne. Historia dziewczyn pokazuje nam, że przeszłość i tak nas dogoni, nie należy jej uciekać. Musimy się z nią zmierzyć i wziąć odpowiedzialność za swoje czyny. Miłość nie jest słodka jak miód, ale słodko-gorzka. Potrafi czasem dotkliwie pokaleczyć. Dorosłość wcale nie jest taka super jak nam się wydaje. Augusta Docher napisała powieść która ma w sobie prawdziwy ocean emocji. W pewnym momencie krzyknęłam "No way! Jak to w ogóle możliwe?!", szczęka opadła mi do podłogi. Mój przyszły małżonek aż się wystraszył mojego krzyku i spytał czy dobrze się czuję, bo podobno minę miałam niesamowitą 😂


To co otrzymałam przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Autorka zaserwowała nam mnóstwo zabawy, radości, strachu i cierpienia. Będą też łzy. Cała książka jest po prostu zadziwiająca, niezwykła i wprawia czytelnika w osłupienie. Na długo pozostanie w mej pamięci. Po przeczytaniu miałam ogromnego kaca. Bardzo się cieszę, że mogłam zostać Ambasadorką tej powieści, to dla mnie ogromne wyróżnienie 💗 Z całego serca dziękuję Wydawnictwu za tę możliwość. Musicie koniecznie przeczytać książkę "Cała ja" bo naprawdę warto! Nie będziecie żałować!

                           Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu OMG books

 

Komentarze

  1. To chyba jednak nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje klimaty to też nie są, ale różnica wieku pomiędzy bohaterami mnie przyciąga ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam dwie książki tej autorki, między innymi i tę. Obydwie mnie wciągnęły i z pewnością sięgnę po jej kolejne powieści.
    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym zobaczyć Twoją minę, wiem chyba nawet który moment w książce go spowodował. Ja czytałam, ten fragemnt jadąc autem. O mało dziecka nie obudziłam 😂😂🙊🙈🙉 super recenzja ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokladnie tak, przeszłość zawsze nas dogoni, a to co zaserwowała nam autorka w tej powieści było na prawde niesamowite.
    Na moim blogu również pojawiła się recenzja tej powieści - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo jestem ciekawa tej książki :) Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio coraz częściej takie ksiązki czytam! :0 Polubiłam takie historie na nowo.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz