"Pokój motyli" Lucinda Riley

Lucinda Riley skradla moje serce powieścią "Sekret Heleny". Gdy w zapowiedziach zobaczyłam książkę "Pokój motyli" wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Kolejny raz autorka zabiera nas w niezwykły świat, tym razem do malowniczego, nadmorskiego miasteczka Southwold, do wielkiej posiadłości. Piękna i nostalgiczna saga rodzinna, która ma tajemniczy klimat.



Losy siedemdziesięcioletniej Posy Montague, która wiele przeżyła w swoim życiu. Wychowała dwóch synów, ma wnuki i jedyne czego chce od życia to zdrowie. Gdy po latach na jej drodze pojawia się mężczyzna, który złamał jej serce, wracają wspomnienia i tajemnice sprzed lat. Jakie sekrety skrywa Posy i tajemniczy dom?
"Pamiętaj, jesteś tylko jedną z miliardów mrówek wędrujacych po ziemi, walczących o przetrwanie". 
Może zacznę od minusów. Książka niestety nie porwała mnie, nie mogłam się wciągnąć w fabułę, bywały momenty, które nużyły strasznie. Wielkich emocji niestety brak. Bywały sytuacje, które działy się zbyt szybko. Dość szybko odgadłam tajemnice tej powieści. Jeśli chodzi o plusy, to warto wspomnieć o pięknym, malowniczym stylu Lucindy Riley, który pobudza wyobraźnię. Postacie są dobrze wykreowane, naturalne i prawdziwe. Fabuła z czasem zaczyna intrygować. Przeszłość miesza się z teraźniejszością, choć przyznam szczerze, że wspomnienia bardziej mnie ciekawiły.
"Coś, co jednemu wydaje się śmieciem, dla kogoś innego może być cenne jak złoto". 
"Pokój motyli" to książka o miłości, stracie, początkach, zdradzie, przewrotnym losie, problemach rodzinnych, demonach przeszłości, trudnych wyborach, wybaczeniu. Historia Posy pokazuje, że nigdy nie jest za późno by zacząć od nowa, oraz że nie mamy wpływu na wszystko. Często życie ma na nas inny pomysł niż my sami. Pełna dramatyzmu i sekretów wielowątkowa opowieść, idealna jako ucieczka od codzienności. Mimo niedociągnięć nie żałuję spędzonego z nią czasu i na pewno sięgnę po inne książki Lucindy Riley.

                                           Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros




Komentarze