"Taką, jaka jest" Klaudia Bianek

"Taką, jaka jesteś" Klaudii Bianek to wspaniała, mądra i klimatyczna powieść, która wywołuje cały wachlarz emocji. Serię pastelową należy czytać w określonym porządku, by się nie pogubić. Już od pierwszej części byłam zachwycona, więc z przyjemnością zanurzyłam się w pozostałych tomach. 

Los nie oszczędza Elizy i Filipa, rzuca im pod nogi kłody. Czy będą w stanie je pokonać? 

"(...) rzeczywiście miłość ma to do siebie, że lubi atakować znienacka, gdy człowiek ani jej nie pragnie, anie nie szuka, ani nie potrzebuje".

Te książki to samo życie, pokazują między innymi jak trudno odbudować swój świat po stracie ukochanej osoby. Poza tym Klaudia porusza wiele innych trudnych i ważnych tematów takich jak choroba, bezpłodność, rozwód, manipulacja. Fabuła przedstawiona w formie pierwszoosobowej, tak jak lubię, pozwoliła mi lepiej zrozumieć Elizę. Wyjątkowy styl pisania Autorki sprawia, że chcemy czytać nieustannie, to jedna z tych książek, które nie dadzą się odłożyć nawet na chwilę. Finał satysfakcjonuje, jest to idealne zwieńczenie całej trylogii. Wszystkie wątki są zamknięte, nic nie zostaje bez odpowiedzi. Postacie przedstawione są z niebywałą naturalnością, są tacy jak my, pełni wad i zalet. W rewelacyjny sposób ukazana jest więź między rodzeństwem, sama mam rodzeństwo, więc wiem, jakie to szczęście mieć brata czy siostrę. 

"Wiem, że patrzysz na mnie z góry i się uśmiechasz, bo zawsze chciałeś mojego szczęścia, często stawiając je ponad własne. Kochałeś mnie taką, jaka jestem. A ja ciebie takim, jakim byłeś. To nas połączyło". 

"Taką, jaka jesteś" to opowieść o dążeniu do szczęścia, marzeniach, przeciwnościach losu, rodzinnej więzi, pokonywaniu trudności, nowych początkach. Historia Elizy udowadnia, że z każdej sytuacji jest jakieś wyjście, oraz że każdy ma prawo do szczęścia. Poruszająca, pełna ciepła i miłości historia, która uzależnia niczym narkotyk. To powieść o prozie życia. Czekam z niecierpliwością na kolejne książki Klaudii!

MOJA OCENA 7/10

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona 



Komentarze

Prześlij komentarz