"Tylko niewinni" Rachel About

Wiele osób zachwyca się nad twórczością Rachel About. Postanowiłam sama sprawdzić, o co tyle szumu i sięgnęłam po jedną z jej książek. "Tylko niewinni" to książka bardzo ciekawa, która skrywa mroczne i nieoczywiste wnętrze. Nie znajdziemy tu krwawych scen, jednak mimo to, podczas czytania miałam ciary i czułam to specyficzne napięcie. Jest to pierwszy tom cyklu z nadinspektorem Tomem Douglasem. Czy kobiety potrafią dokonać morderstwa doskonałego?


Znany filantrop zostaje znaleziony w swoim łóżku martwy. Wszystko wskazuje na to, że zabójcą jest... Kobieta! Dokonała ona morderstwa z premedytacją i wielką precyzją. Śledztwo zaczyna prowadzić detektyw Tom Douglas. Odkrywa on wiele istotnych faktów m.in. to, że ofiara wcale nie była taka święta i miała mnóstwo wrogów. Zadziwiające jest to, że nikt nie płacze po jego śmierci. Nawet żona nie okazuje żalu po śmierci małżonka i nie roni nawet jednej łzy. Czy coś z nim było nie tak? Jakim człowiekiem był filantrop? Dlaczego miał tyle wrogów? A może wcale nie był taki idealny, za jakiego się uważał? Co działo się za zamkniętymi drzwiami domu milionera?
Bohaterowie są świetnie wykreowani, wywołują wiele emocji. Fabuła interesująca, szokuje i zaskakuje. Powieść jest tak napisana, że wyobraźnia działa na najwyższych obrotach i czujemy się, jakbyśmy byli jednymi z postaci. Czyta się z zaciekawieniem. Książka co prawda nie robi efektu WOW, jest przewidywalna, a zakończenie nie powala, jednak te minusy wcale nie przeszkadzają. Historia jest wstrząsająca. Mnie się w miarę podobała i myślę, że to nie pierwsze i nie ostatnie moje spotkanie z piórem Rachel About.

                                       Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Filia Mroczna Strona

 

Komentarze

  1. Ja uwielbiam książki tej autorki i nigdy się nie zawiodłam. Tej jeszcze nie czytałam. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz