"Dylemat" B.A. Paris

Skuszona pozytywnymi opiniami na temat twórczości B.A. Paris postanowiłam w końcu zaznajomić się z jej piórem. Wybór padł na najnowszą powieść "Dylemat". Liczyłam na dobry, trzymający w napięciu, przyspieszający bicie serca i wywołujący ciarki thriller. Niestety, moje oczekiwania były zbyt duże. Książka nie jest zła, jednak rozczarowała mnie.


Małżeństwo Livii i Adama jest bardzo udane. Niebawem będą świętować czterdzieste urodziny kobiety, przyjęcie było planowane przez lata, a jubilatka marzyła o hucznym świętowaniu, by zrekompensować brak wesela. Niestety na przyjęciu zabraknie jedynie ich córki Marnie, która studiuje za granicą i nie mogła przylecieć. Livia skrycie cieszy się, że jej nie będzie, ponieważ po przyjęciu chce zdradzić mężowi długo skrywaną tajemnicę. Co Livia ukrywa przed Adamem? Czy tylko ona ma tajemnice?
"Kiedy człowiek zostaje pozbawiony czegoś, czego bardzo pragnie, już zawsze odczuwa za tym tęsknotę".
Powieść podzielona jest na 3 części. Cała akcja trwa troszkę ponad 24 godziny. Fabuła opowiedziana z perspektywy Livii i Adama, co sprawia, że możemy lepiej zrozumieć ich postępowanie i zgłębić ich myśli. Postacie są dobrze wykreowane, barwne. Początek znośny wciąga, jednak z każdą kolejną kartką czułam znużenie i senność. Wszystko ciągło się strasznie, ciężko mi było przez nią przebrnąć. Ciągle czekałam na wielkie bum, nieoczekiwany zwrot akcji, jednak na próżno. Mamy też niesamowitą ilość opisów, których nie znoszę. Książka nie jest zła, intryguje, jednak mam wrażenie, że mogła być lepsza. "Dylemat" to książka o kłamstwach, intrygach, tajemnicach, zdradzie, miłości, szczęściu i zaufaniu. Być może swoją przygodę z twórczością tej Autorki zaczęłam nie od tej książki, co powinnam. Nie powaliła mnie na kolana, nie wywołała ogromu emocji, napięcia. Mimo to myślę, że jeszcze dam jej szansę, być może kolejna książka będzie lepsza.

MOJA OCENA 4/10

                                            Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros


Komentarze

  1. Szkoda, że książka nie przypadła Ci do gustu. Mnie się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz