"Pieśń serca" Richard Paul Evans

"Pieśń serca" Richarda Paula Evansa to trzeci i zarazem ostatni tom cyklu. "Opowieść sprzedawcy marzeń". Strasznie byłam ciekawa finału. Tak jak poprzednie książki, ta również mi się podobała. Była to pokrzepiająca, refleksyjna i uczuciowa lektura z przesłaniem.


Kontynuacja wędrówki Charlesa Jamesa po słynnym Route 66, który oszukał przeznaczenie i otrzymał drugą szansę od losu. Samolot, którym miał lecieć, rozbił się, a on sam został uznany za zmarłego. By odkupić swoje grzechy, wyruszył w długą podróż, a celem podróży jest spotkanie ukochanej kobiety i uzyskanie przebaczenia. Czy zrozumie swoje błędy?
 "Mieszkam pod gołym niebem, moja przyszłość jest niepewna, moja firma upadła i idę do kobiety, która nie tylko jest przekonana, że zginąłem, ale też prawdopodobnie się tym nie przejęła. Moje życie jest jednym wielkim chaosem."
Bohater zmienił się na naszych oczach, dojrzał, jest to zmiana na plus. Dzięki zachowanej ciągłości zdarzeń możemy od razu wczuć się w fabułę. Jeśli lubicie cytaty, to jest to prawdziwa skarbnica złotych myśli. Styl malowniczy. Zaczynamy czytać dokładnie w tym samym miejscu, co skończyliśmy. Niestety są też minusy takie jak brak niespodziewanych zwrotów, niebywale wolne tempo akcji, długie opisy. Były momenty, gdy powieść mnie nużyła. Ta historia każe nam przystanąć i zastanowić się nad swoim życiem, nad tym, co naprawdę jest ważne. "Pieśń serca" to opowieść o miłości, bezinteresownej pomocy, odkupieniu, przebaczeniu, drugiej szansie, nadziei, nowym początku, podróży w głąb duszy. Richard Paul Evans swą książką udowadnia, że zawsze jest dobry moment na zmianę i przewartościowanie swojego życia. Reasumując jest to udane zwieńczenie całego cyklu. Mądra i przejmująca opowieść, którą daje nadzieję na lepsze jutro.

MOJA OCENA: 7/10

                                             Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Znak



Komentarze

  1. Mam w planach lekturę tej książki. Jestem ciekawa, jak mnie będzie się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz