"Nieodpowiednia dziewczyna" J.Harrow

Gdy pojawiła się zapowiedź debiutanckiej książki J.Harrow "Nieodpowiednia dziewczyna", wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Zachęcający opis, intrygujący tytuł i rekomendacja Hani z bloga "Nie oceniam po okładkach" sprawiły, że pomyślałam - "to może być niezłe". Historia skomplikowanej miłości, przeciwieństwach, które się przyciągają, demonach przeszłości, traumach. Moje zainteresowanie wzbudził też motyw tatuażu, który jest nietypowy.


Tatuażystka Eve to niepokorna dusza. Przeszła w życiu wiele, co sprawiło, że przestała wierzyć w miłość, nie ufa mężczyznom, boi się zbliżyć do kogokolwiek. Na jej drodze staje programista Daniel, który pewnego dnia wraz ze swoją dziewczyną chce sobie zrobić tatuaż. Chłopak jest całkowitym przeciwieństwem Eve. Wychowany w kochającej rodzinie, spokojny i wykształcony. Jednak jest coś, co ich łączy - pamiętnik Jojo. Daniel jest zauroczony Eve, chce za wszelką cenę zbliżyć się do niej. Czy porzuci swoją dziewczynę dla tatuażystki? Czy Eve jest dla niego odpowiednia? Kim jest Jojo?
,,Im wyżej mierzysz, tym boleśniejszy jest upadek. Nie pytaj o przeszłość i nie planuj przyszłości."
Myślę, że jest to udany debiut. Książkę czytało się przyjemnie. Dialogi, jak i opisy są zrównoważone, czytając nie nudziłam się. Fabuła wciągnęła mnie od pierwszych stron i czytało się szybko. Akcja płynna, mamy też kilka zwrotów. Rozdziały poprowadzone są naprzemiennie z perspektywy Eve i Daniela. Kreacja bohaterów wzbudza emocje. Charakterną, zbuntowaną, odważną i waleczną tatuażystkę polubiłam od razu, za to Daniel ma sprawiać wrażenie dobrego, lecz jego zachowanie, to co zrobił swojej dziewczynie, zasługuje na potępienie. Poza tym miałam uczucie, że brakuje mu tak zwanych "jaj", strasznie mnie irytował. Świetnym pomysłem było również wplecenie kartek z pamiętnika Jojo, dzięki czemu mogliśmy ją lepiej zrozumieć.  Mamy też kilka pikantnych momentów.
"Wszyscy jesteśmy ukształtowani naszą przeszłością. Nie możemy jej zmienić ani o niej zapomnieć. Możemy jedynie sprawiać, aby każdy kolejny dzień stał się pięknym wspomnieniem - naszą przyszłością i nową przeszłością…" 
"Nieodpowiednia dziewczyna" to opowieść o poszukiwaniu szczęścia, miłości, brutalnej przeszłości, obawach, uprzedzeniach. Losy Eve i Daniela pokazują, że nie da się uciec przed przeznaczeniem, ono prędzej czy później i tak nas dopadnie, a także jak wielki wpływ na życie mają wydarzenia z przeszłości. Reasumując, J.Harrow ma potencjał. Debiutancka powieść jest naprawdę świetna, przejmująca i emocjonalna. Po cichu liczę na kontynuację "Nieodpowiedniej dziewczyny", ponieważ zakończenie sprawiło, że czuję niedosyt i jestem ciekawa, jak potoczą się dalsze losy tej nietypowej pary.

MOJA OCENA: 8/10

                                    Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka










Komentarze

Prześlij komentarz