"Estera" Angela Hunt

Nie dawno za sprawą książki "Estera. Królewskie piękno" Angeli Hunt przeniosłam się w orientalny, pełen dostojności, luksusów i przepychu świat. Jest to pierwszy tom serii pod tytułem "Niebezpieczne piękno" opowiadający o niezwykłych losach kobiet. Miałam obawy co do tej powieści. Bałam się, że będzie to lektura ciężka i nudna, ale myliłam się, już od pierwszych stron wciągnęłam się w nią. Opowiada o losach biblijnej królowej Estery.


Młoda Żydówka Hadassa od zawsze marzyła o królewskim życiu, jednak jest zmuszona wyjść za mąż za mężczyznę, który został dla niej wybrany przez opiekuna. W drodze na ślub zostaje porwana przez handlarzy niewolnikami i sprzedana. Hadassa dołącza do królewskiego haremu w Sazie. By ukryć swoje żydowskie pochodzenie, zostaje Esterą. Czy kobieta odnajdzie się na królewskim dworze? 
"Pochodzę od wielkiego króla, ale nigdy nie mówię o rodzinie mojego ojca, ponieważ wszyscy odeszli. Nauczono mnie, że lepiej jest troszczyć się o żywych niż o umarłych"
Styl Autorki jest przyjemny i malowniczy. Czytało się lekko i szybciutko. Opisywane detale są niezwykle ciekawe i plastyczne. Akcja nieśpieszna, lecz jest kilka zwrotów akcji. Wspaniale ukazany jest orientalny  klimat odległej Persji, czułam, jakbym się tam znajdowała. Książka oparta jest na historycznych wydarzeniach, intryguje i skłania do refleksji. Nie jesteśmy przytłoczeni historią, nie jest nudno. Opisów jest mniej niż dialogów. Opowieści królowej przeplatają się z historią prawej ręki króla Persji Kserksesa eunucha Charbona. Mamy szerszą perspektywę na królewskie życie ludzi i nie tylko.
"Estera. Królewskie piękno" to książka o walce o władzę, żalu, nadziei, intrygach, zdradzie, bogactwie, namiętności, niepewności, królewskim przepychu, haremie. Książka jest fascynującą przygodą, gdzie wyobraźnia działa na najwyższym poziomie. Fani gatunku na pewno będą zachwyceni tą książką. Przenieście się do starożytnej Persji, dajcie się porwać historii. Polecam!

                                                   Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Znak literanova


Komentarze

Prześlij komentarz