"Wszystkie nasze tajemnice" Monika Sawicka (Patronat medialny)

Monika Sawicka kolejny raz porusza trudne tematy i wywołuje kontrowersje, a to wszystko za sprawą nowej książki "Wszystkie nasze tajemnice", którą mój blog objął patronatem medialnym i którą mam przyjemność rekomendować. Opowieść zapisana na kartach tej powieści nie należy do łatwych, jest mocna i wywołuje olbrzymi wydźwięk.


Klara pracuje w policji. Zaniedbuje męża i nastoletnią Córkę Inkę, by w pełni poświęcić się pracy. Pewnego dnia Inka odnajduje pamiętnik matki, dowie się z niego wiele szokujących rzeczy. Szwagierka Karoliny - Justyna zaginęła przed laty, by powrócić po roku nieobecności. Nikt nie wie gdzie była w tym czasie. Jakie tajemnice skrywa rodzina? Czy wyjdą one na jaw? Czy sekrety będą miały wpływ na ich życie? Czy będą umieli się jeszcze porozumieć?
"Każdy człowiek nosi jakąś historię. Każdy ma też tajemnice. Moja przeszłość męczy mnie od dwudziestu lat, wiele wysiłku włożyłam w to, by męczyła mnie jak najmniej. Ale życie to zmiany, życie to proces, w którym jesteśmy póki oddychamy. Nie jestem gotowa, by mówić o wszystkim, mimo wielu lat różnego rodzaju terapii, na które trafiałam, by sobie pomóc". 
Już od samego początku jesteśmy zaintrygowani powieścią, nie możemy się od niej oderwać. Narracja pierwszoosobowa, opowiedziana naprzemiennie z perspektywy kilku bohaterów. Kreacja bohaterów świetna, każdy z nich jest inny, barwny. Styl lekki i przyjemny. Fabuła mocna, autentyczna, trzymająca w napięciu do ostatniej strony. Mroczne sekrety odkrywamy stopniowo. Kilka wątków opisanych w powieści jest opartych na faktach. Książka wzbudza wiele sprzecznych emocji, powoduje, że mamy mętlik w głowie.


"Wszystkie nasze tajemnice" to niebanalna, wstrząsająca i intrygująca opowieść o miłości, samotności, pracoholizmie, stracie, rozterkach, traumie, demonach przeszłości, sekretach i więzach rodzinnych. Książka pokazuje, by nie walczyć z czymś na co nie mamy wpływu, a także, że prędzej czy później i tak przyjdzie nam się zmierzyć z przeszłością i sekretami, które chowamy w sercu, a doświadczenia życiowe dają nam siłę i uczą wielu rzeczy. Monika Sawicka porusza struny ludzkiej duszy i skłania do refleksji!

MOJA OCENA 8/10

                         Za możliwość rekomedacji, objęcia patronatem medialnym oraz egzemplarz do recenzji dziękuję Autorce Monice Sawickiej

Komentarze

  1. Serdecznie gratuluję patronatu. Książkę chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś się skuszę. :) Gratuluję patronatu! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zachęcająca recenzja. Gratulacje patronatu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz