"Szczyty chciwości" Edyta Świętek (Przedpremierowo)

Kolejny, czwarty już tom cyklu "Grzechy młodości" Edyty Świętek nosi tytuł "Szczyty chciwości". Cóż mogę powiedzieć, jest równie rewelacyjny, jak poprzednie tomy i śmiało mogę powiedzieć, że jest na tym samym poziomie. Z ogromną przyjemnością wróciłam do tej sagi, by poznać dalsze losy Rodziny Trzeciaków. Tym razem akcja rozgrywa się na przełomie lat 80 i 90-tych.


Tymoteusz rozmyśla co zrobić, by rozmnożyć swoje pieniądze. Mirelli ciągle mało pieniędzy, "po trupach" dąży do celu. Justyna wciąż koresponduje z Klausem Engelem. Agata żyje swoim życiem i opiekuje się Matką. Kazimierz przeszedł na emeryturę i zmienił światopogląd. Jak potoczą się ich losy? Z jakimi trudnościami przyjdzie im się zmierzyć?
"Takie życie, dziecino. Obojętnie jakie mamy plany i nadzieje, czym się pasjonujemy, czego pragniemy, dla każdego z nas nadejdzie kiedyś kres. Życie (...) to droga wiodąca w jednym kierunku, ku bramom raju. Pytanie tylko, kto z nas zdoła je przekroczyć, a kto zostanie skierowany w otchłań". 
Cała saga to prawdziwe mistrzostwo. Autorka wykreowała bohaterów, którzy wydają nam się realni, ludzcy, charakterni i bliscy naszemu sercu. Osobiście bardzo się z nimi zżyłam i ciężko mi będzie się rozstać. Fabuła pochłania od razu, książka czyta się praktycznie sama. Akcja zaskakuje, mamy mnóstwo zwrotów, które wywołują szybsze bicie serca. Styl jest malowniczy. Dialogi idealnie poprowadzone, opisy są doskonałym odzwierciedleniem ówczesnego życia, burzliwy czas przemian gospodarczych i ustrojowych, inflacja, kapitalizm, bezrobocie. Wszystko jest przemyślane i dopracowane w każdym calu.


"Szczyty chciwości" to wielopokoleniowa historia o rodzinie, przyjaźni, tajemnicach, kłamstwach, chciwości, miłości, przyjaźni  dylematach, obawach, przeciwnościach losu, tragediach życiowych. Edyta Świętek w rewelacyjny sposób ukazała, jak chciwość odbiera rozum i co żądza pieniądza może zrobić z człowiekiem, do czego jest zdolny, by je zdobyć. Lektura tej powieści to cały ogrom emocji i refleksji. Wiem, że pisałam już to w poprzednich recenzjach i sie powtarzam, ale napiszę raz jeszcze. Marzy mi się, by saga doczekała się adaptacji i tego życzę z całego serca Autorce. Znakomicie napisana, życiowa, przewrotna i przejmująca książka, od ktorej nie można się oderwać. Gorąco polecam!

MOJA OCENA 6/6

                                              Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Replika



Komentarze

  1. Po książki tej autorki zawsze chętnie sięgam.
    Ten tytuł mam również w planach przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie dziękuję za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po tylu pozytywnych opiniach, bardzo jestem ciekawa całej serii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze tej serii i na razie nie planuję, ale być może kiedyś zmienię zdanie, bo bardzo lubię rodzinne historie, a o tym cyklu czytam na blogach wiele dobrego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz